Trópusi fából is

A csodálatos buzogány gyakorlatok tekinthetőek az egyik leghatékonyabb atlétikai tréningnek. Az eszközök fából készülnek, súlyuk aszerint változik, hogy a használójuk milyen erős és milyen szintű begyakorlottsággal rendelkezik. A kisebb súlyú buzogányok alkalmasabbak a tanulás kezdő fázisában vagy a nagyobb ismétlésszámú edzés során. A nagyobb súlyú eszközök inkább erőfejlesztésre szolgálnak.

Fő jellegzetessége, hogy az eszköz tömegközéppontja a fogásponttól jóval távolabb helyezkedik el. Ez adja a gyakorlás nehézségét és értékét. Az ideális súly kiválasztása kezdők számára nagyon fontos, mindenképp olyan ajánlott, amit oldalra két kézzel könnyedén ki tudnak tartani. Soha nem maga a gyakorlat okozza a sérülést, hanem a helytelenül megválasztott súly!

A buzogány gyakorlás

A gyakorlás alapelemei

Az egyszerűbb bemelegítő mozgásokon kívül forgatások és lengetések, valamint ezek kombinációi alkotják a repertoárt. A forgatások a körkörös erőfejlesztés legfontosabb eszközei, míg a lengető gyakorlatok „pihenésként” vagy átvezető gyakorlatként működnek elsősorban.

Megfelelő gyakorlottsággal a forgatások szép ívűek, és a mozgás szinte a végletekig variálhatóvá válik, de ettől függetlenül azért javasolt az egyszerűségre törekedni.