Körkörös erőedzés

A mai ember számára igazán alkalmas mozgásforma, hiszen minimális a helyigénye és rendkívül időhatékony. Gyakorlásra akár 30 perc tréning is bőven elegendő, amely az egész test izomzatát átmozgatja, így mindenféle sportban teljesítménynövelő hatású.

Szakértő kézben forgatva a mozgás esztétikus és elegáns, a gyakorlatok szinte a végletekig variálhatóak. A gyakorlás legfontosabb feltétele a technikai pontosság és a gördülékeny kivitelezés. A tréning egy időben három célt szolgál: erő,- rugalmasság,- és egyensúlyfejlesztést.

A buzogány tréninget felfoghatjuk egy súllyal való körkörös erőedzésnek, amely sokkal jobban átdolgozza a váll,- könyök,- csukló ízületeket, mint pl. egy hagyományos egyenes vonalú súlyzóval történő edzés. A váll körüli izomegyensúly kifejlesztése egy fűzőszerűen erősen tartó izom – és szalagrendszert eredményez, végig fenntartva az ízület rugalmasságát, növelve annak mozgástartományát. Amikor a vállízület és a vállizmok erősek és rugalmasak, akkor más ízületek, mint a könyök és a csukló is nagyobb stabilitást nyernek.

A gyakorlás legfőbb jellegzetessége, hogy a technikák végzésének hatására létrejövő centrifugális erő következtében – megnyújtja a végtagokat, mintegy széthúzva a mellkast. A táguló mellkas könnyíti a szív és a tüdő munkáját, miközben erősíti is e létfontosságú szerveket. Korábbi vállsérülés után visszamaradt, állandó vállfájdalom esetén is segíthet. Számos esetben, amikor a hagyományos gyógykezelés nem hozott eredményt, volt képes javítani a váll egészségén, csökkentve, megszüntetve ezzel a folyamatos fájdalmat.

Kiknek hasznos?

Atlétáknak, birkózóknak, dobó- vagy ütőjátékosoknak, tornászoknak, vízilabdázóknak, harcművészeknek és mindenkinek, akinek fontos az erős csukló és könyök, a stabil váll, valamint az egész test koordinációjára szüksége van.