HÁROMÜTEMŰ LÉGZÉS

A napokban javasoltam ezt a légzőgyakorlatot, a videó pontosan bemutatja. A 100 napos lovagló állással már egész komoly napi programot adhat ki. A légzésszabályozás a kungfuban csak haladóbb szinten jelenik meg.
Miért? Mert, komolyabb szellemi érettséget igényel, feltételezve a befelé figyelés rutinját és igényét. Számít a gyakorló türelmére is, mert a fejlődés fokozatos és ezért hosszabb távon érdemes gondolkodni benne. Nem szabad siettetni, időt kell engedni a testnek és a szellemnek az alkalmazkodásra. Csináljátok kitartóan, megéri!

Instrukciók

A gyakorlás időtartama napi 20 perc, gyakorisága minden nap 1 alkalommal. Belépő szint 3-3-6 vagy 4-4-8 mp, amelyik kényelmesebb. A légzés folyamatos, kerüljük az akadozó levegővételt. A cél elérni a 15-15-30 mp-et. Javasolt emelés heti – két heti 1-1-2 mp, ahogy kívánja. Gyakorlás közben a figyelem a be és kilépő levegőt figyeli. Belégzés a teljes légzőkapacitás maximum 80%-ig terjedhet. Alkalmazzuk a normál hasi légzést, amelynél a tüdőt a rekeszizom és a hasizom tágítja és húzza össze nem a mellizmok. Amikor belélegzel, először a hasad mozduljon előre kitágulva, kilégzésnél visszahúzódik. A figyelem hangsúlyozottan legyen ott a kilégzésnél, mintegy áramoljunk ki a lélegzettel.
Gyakorlás közben számold a másodperceket használj órát, ez segít a figyelem megtartásában. Figyeld meg, ahogy a légzésed lassul, úgy a gondolatok is lecsendesednek. Minél kevesebb a gondolat annál erősebb az elme. Nagy dolgokat csak erős elmével lehet véghez vinni!