Kung-fu mindenkinek

Ezt az összetett edzést azoknak ajánljuk akik készen állnak a kungfura, van idejük és kellően elszántak. Ha az Öt Elem technikákat begyakorlod és utána vágsz bele egy hosszabb távú kung-fu gyakorlásba úgy lényegesen könnyebb dolgod lesz, mivel ez a program nagyon jó alapokkal szolgálhat bármely irányzathoz. Javasoljuk akár egyfajta előtanulmányként felfogni, tudva azt, hogy az érdeklődésnek azt a szintjét feltételezi ahol az önálló gyakorlás már sikerrel megkezdhető. Bízunk benne, hogy ez a lehetőség megtalál pár olyan „kis tigrist” aki csak erre várt és ez a tanulási lehetőség sikerrel fogja tudásszomját oltani.
Az Öt Elem gyakorlás megkezdése előtt tanácsos minimálisan 1-2 hétig a Háromütemű légzéssel és a 100 napos lovagló állással alapokat építeni, majd utána párhuzamosan folytatni ezeket is legalább 100 napig. Ezekből a programokból felépülő eredmény garantáltan felülmúlja elvárásaidat!

RÉGI STÍLUSÚ ÖT ELEM / INSTRUKCIÓKKAL

Ez az edzés mindenki számára alapvető fontosságú, hiszen az alkalmazhatóság irányába hat, így jó a gyerekeknek, és a Xing Yi vagy Shaolin gyakorlóknak egyaránt. Ez egy maximálisan erőfeszítés célú tréning. Ezért két részre osztottuk, az első az INSTUKCIÓKKAL ellátott és a második, ahol csak az EDZÉS van. Ez az ELSŐ RÉSZ.

A gyakorlás megkezdése előtt mindenképpen végezz egy rövid bemelegítést, koncentrálva a könyökökre és a térdekre. Tanácsolom, hogy dolgozz fokozatosan emelkedő terheléssel, ne légy türelmetlen. Amikor minden részlet tiszta lesz, akkor állj bele a keményebb gyakorlásba.
Figyeld az útmutatót, tanuld meg, tudd kidolgozni, néha tegyél bele erőt is, hogy lásd szétesik-e a technika. Nem lesz egyszerű megfelelő minőségben kidolgozni, de semmiképpen ne nagyold el. A gyakorlás során állj középmagas lovagló állásban az ütéseknél, mert csak úgy adja ki, és igyekezz gyorsnak és pontosnak lenni a rúgásoknál.

ALAPELVEK
Az erőkiadó elemeknél, – minden ütésnél vagy rúgásnál – lélegezz ki legfeljebb a kapacitásod 30 százalékának erejéig. A védő mozdulatoknál lehet belélegezni, de ott sem többet 30 százaléknál. A zúzásnál az első két ütés lehet benntartott levegővel és a harmadikra legfeljebb 30 százalékos kilégzés, vagy minden ütésre 10 százalékot kiadni. (Ha csinálod a légzőgyakorlatot akkor ez nem jelenthet gondot) Fontos a minőség is, ne feledd!

RÉGI STÍLUSÚ ÖT ELEM / EDZÉS

Ez egy dinamikus, erőfejlesztés célú tréning. A programot a könnyebb tanulhatóság miatt két része bontottuk, az első az INSTUKCIÓKKAL ellátott és a második ahol csak tisztán az EDZÉS van. Ez a MÁSODIK RÉSZ, ami az első rész ismereteire támaszkodik.
A tanácsom, hogy csináld eleinte mindkét programot egymás után, így időben is komolyabb szintet ad, hamarabb összeáll a képesség. Ez az edzés mindenki számára nagyon hasznos, mert megadja az alkalmazhatóság alapfeltételeit, tehát ajánljuk a gyerekek a Xing Yi vagy Shaolin gyakorlóknak is egyaránt.

A gyakorlás megkezdése előtt mindenképpen végezz egy rövid bemelegítést, koncentrálva a könyökökre és a térdekre. Tanácsolom, hogy dolgozz fokozatosan emelkedő terheléssel, ne légy türelmetlen. Amikor minden részlet tiszta lesz, akkor állj bele a kemény gyakorlásba. Ne fogd vissza magad, menj át a nehéz pillanatokon, az erő és a dinamika fogja kicsiszolni a technikát. Akkor jó, ha a végére sikerül rendesen leizzadnod! Csináld végig hetente két alkalommal, az edzés lezárható egy kis Qi Gong-gal, például a Daru gyakorlattal 9 ismétléssel. Úgy lenne kerek.

RÉGI STÍLUSÚ ÖT ELEM / ALKALMAZÁS

A begyakorolt technikák hasznosságát, értelmét is bemutatjuk páros gyakorlatokban szemléltetve. Legtöbbünknek ez nagy segítség a kidolgozásban és egy külön inspiráció az erő kitartó használatában. Amikor csinálod, képzeld oda a szituációt! Vizuális típusok előnyben.